عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 31 / 4 / 1401
بازدید : 2114
نویسنده : Tara

آموزش پرینت گرفتن در اکسل+تنظیمات پرینت

 

برای پرینت گرفتن در اکسل ابتدا باید صفحه پرینت و تنظیمات آن را باز کنیم. از منوی File بر روی گزینه Print کلیک کرده یا از کلید ترکیبی CTRL+P استفاده کنید.

 

اگر بیش از یک نسخه از فایل خود پرینت می خواهید باید در قسمت Copies تعداد نسخه های مورد نظر را مشخص کرده و سپس روی گزینه Print کلیک کنید.

 

 

حالا نوبت به انتخاب پرینتر میرسد. در قسمت Printer مطابق تصویر زیر، باید انتخاب کنید که فایل خودرا با کدام پرینتر چاپ می کنید.

 

 

بخش بعدی در تنظیمات پرینت اکسل قسمت Setting می باشد.این قسمت شامل 7 کادر می باشد که هر کدام از کادر ها خود شامل گزینه هایی است.

کادر اول: در این کادر با انتخاب فلش کوچک کنار آن با سه گزینه روبرو خواهیم شد.در کادر اول باید محدوده چاپ را مشخص کنیم.

Print Active Sheets: با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات شیتی که انتخاب و فعال کرده اید چاپ خواهد شد.

Print Entire Workbook: با انتخاب این گزینه تمام شیت های یک Workbook چاپ خواهد شد.در انتخاب این گزینه دقت کنید که در صورت اشتباه ممکن است چندین برگ اشتباه چاپ شود.

Print Selection: با انتخاب این گزینه فقط قسمتی از Workbook که قبلا انتخاب نموده اید، چاپ خواهد شد.

 

 

کادر دوم: در کادر دوم در صورتی که اطلاعات شما بیش از یک باشد باید مشخص کنید که قصد چاپ چه صفحاتی را دارید.

 

 

 کادر سوم: در کادر سوم در صورتی که شما قصد تهیه بیش از یک نسخه از فایل را داشته باشید، می توانید تنظیمات مربوط به ترتیب چاپ صفحه را تغییر دهید.

Collated: در صورت انتخاب این گزینه، ابتدا تمام صفحات نسخه اول چاپ می شود، سپس نسخه دوم چاپ می شود.

Uncollated: در صورت انتخاب این گزینه، ابتدا صفحه اول تمامی صفحه ها چاپ می شود، سپس چاپ صفحه دوم برای تمامی نسخه ها شروع می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

 

 

کادر چهارم: در کادر چهارم میتوان جهت چاپ کاغذ را مشخص کرد که افقی باشد یا عمودی.

 Portrait Orientation: چاپ صفحات به صورت عمودی.

Landscape Orientation: چاپ صفحات به صورت افقی.

 

کادر پنجم: در این کادر نوبت به انتخاب سایز کاغذ می رسد.

 

 

کادر ششم: در این کادر می توانید مقدار حاشیه صفحات در پرینت را مشخص کنید. در صورت اعمال حاشیه دلخواه می توانید روی گزینه Custom Magins این مقدار را وارد کنید. 

 

کادر هفتم: در کادر هفتم می توانید مقیاس چاپ را تعیین کنید.

No Scaling: در صورت انتخاب این گزینه، فایل اکسل با مقیاس عادی خود چاپ خواهد شد. 

Feet Sheet on One page: انتخاب این گزینه به شما این امکان را می دهد که در صورت حجیم بودن اطلاعات شیت شما، تا حد امکان اطلاعات را کوچک کند تا تمام اطلاعات هر شیت در یک صفحه پرینت شود. 

Fit All Columns on One Page: در صورت بیشتر بودن ستون های شیت شما از عرض صفحه، این گزینه اطلاعات را تا حد ممکن کوچک میکند تا تمام ستون های شیت در عرض یک برگ چاپ شود.

Fit All Rows on One Page: در صورتی که تعداد سطرهای شیت شما زیاد باشد، با انتخاب این گزینه اطلاعات تا حد ممکن کوچک می شود تا تمام سطرهای شیت در ارتفاع یک برگ چاپ شود.

Custom Scale Options: جهت تنظیمات مربوط به مقیاس چاپ با جزئیات بیشتر ازین گزینه استفاده می شود. 

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: تنظیمات پرینت , تنظیمات پرینت در اکسل , آموزش پرینت گرفتن , آموزش پرینت گرفتن در اکسل , چگونه پرینت بگیریم , روش پرینت گرفتن در اکسل , پرینت در اکسل , تنظیمات پرینت گرفتن در اکسل , طرز پرینت گرفتن ,
تاریخ : 28 / 4 / 1401
بازدید : 2181
نویسنده : Tara

راهکار های رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت 

 

دلایل و مشکلات متعددی وجود دارند که باعث میشوند دسترسی شما به اینترنت با مشکل روبرو شود و ارتباط شما با اینترنت قطع شود. این مشکلات امکان دارد از جانب شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی باشد و یا ممکن است از جانب سیستم و تجهیزات سخت افزاری شما باشد.

 

 1_کامپیوتر را ریستارت کنید

در گام اول باید کامپیوتر خود را بررسی کنید.گاهی تنظیمات مربوط به شبکه ممکن است روی سیستم عامل با مشکل روبرو شده باشند و در حالی که مودم و چراغ های آن روشن است و با سایر دستگاه ها قادر به اتصال به اینترنت هستید ولی با کامپیوتر نه، در این حالت یک ریستارت ممکن است مشکل را برطرف کند.

 

2_ مودم را ریستارت کنید 

در بیشتر موارد مشکلات جزئی با این روش برطرف میشود.برای ریستارت کردن مودم دو راهکار وجود دارد.برخی از شرکت ها همچون تی پی لینک در منوی تنظیمات روتر گزینه ای برای ریستارت کردن در اختیار کاربران قرار میدهند. اگر این گزینه در مودم شما وجود ندارد، مودم را خاموش کرده و پس از یک دقیقه روشن کنید.

 

3_ چراغ های مودم را بررسی کنید 

بسته به نوع مودم نام چراغ ها ممکن است متفاوت باشد اما در حالت کلی چراغ ها و وضعیت آن ها به شرح زیر هستند:

_ چراغ پاور(Power): روشن بودن این چراغ نشان دهنده روشن بودن مودم به صورت صحیح می باشد.این چراغ باید به صورت ثابت روشن باشد.در صورتی که با وجود اتصال صحیح سیم ها و عدم وجود مشکل در پریز برق، این چراغ خاموش باشد یا آداپتور دستگاه دچار مشکل است و یا مودم به کل سوخته است.

_چراغ ADSL: این چراغ نشان دهنده وضعیت ارتباط مودم با مرکز مخابراتی است. روشن بودن چراغ ADSL نشان دهنده این است که اتصالات فیزیکی مودم عاری از هرگونه نقص بوده و ارتباط با مرکز مخابراتی برقرار است. خاموش و یا چشمک زن بودن این چراغ به این معناست که اتصالات در کابل ها یا پریز به درستی انجام نشده است.

_چراغ اینترنت(Internet): این چراغ نشان دهنده اتصال مودم به شبکه جهانی اینترنت می باشد و چشمک زدن این چراغ به معنی انتقال داده ها در مودم است.در صورتی که این چراغ خاموش یا قرمز باشد به این معناست که قطعی اینترنت از طرف شرکت طرف قرارداد اینترنت شما می باشد. 

_چراغ وای فای (Wireless): برای نشان دادن وضعیت روشن بودن وای فای است. چشمک زن بودن آن نشان دهنده عملکرد صحیح آن می باشد.

 

4_بررسی برنامه های امنیتی 

برخی از برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس ها ممکن است مانع از دسترسی ویندوز شما به اینترنت شود. برای حل این مشکل باید به طور موقت آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید.

 

5_ نصب مجدد درایور کارت شبکه 

ممکن است دلیل وصل نشدن ویندوز به اینترنت ناسازگاری درایور کارت شبکه با ویندوز باشد. آخرین نسخه از درایور کارت شبکه خود را از اینترنت دانلود و نصب کنید. معمولا آخرین آپدیت ها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

 

6_ استفاده از ابزارهای عیب یابی ویندوز 

میتوانید از ابزار عیب یابی ویندوز 7 استفاده کنید.و یا ویندوز را ریستارت کنید.همچنین اجازه دهید خود ویندوز درایور کارت شبکه را شناسایی و نصب کند.و یا میتوانید آخرین نسخه از ویندوز را نصب کنید.

 

7_ تغییر آدرس IP و DNS 

بعضی مواقع مشکل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز ممکن است مربوط به IP و DNS باشد که نیاز است برای حل مشکل آن را تغییر دهید.

_برای این کار، کلید های ترکیبی Win+R را روی کیبورد کلیک کنید تا پنجره Run نمایش داده شود سپس عبارت ncpa.cpl را در کادر مربوط وارد کرده و Enter کنید تا پنجره مدیریت اتصالات شبکه باز شود.

_ از بین گزینه ها کارت شبکه خود را پیدا کرده و راست کلیک کنید سپس روی گزینه Properties کلیک کنید.

_ در پنجره ای که باز میشود گزینه Internet protocol version4 را پیدا کرده و راست کلیک کنید، سپس روی properties کلیک کنید.

 _ به صورت پیش فرض در این قسمت گزینه Obtain an ip address automaticalli فعال می باشد، ولی در صورتی که فعال نبود، آن را فعال کنید تا مشکل برطرف شود.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: دلایل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز7 , دلایل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز8 , دلایل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز9 , دلایل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز , رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت , عدم اتصال به اینترنت در ویندوز , رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت در ویندوز ,
تاریخ : 26 / 4 / 1401
بازدید : 2085
نویسنده : Tara

مشکلات باز نشدن ایمیل یاهو 

 

  • چرا به طور کامل لود نمیشود؟
  • چرا فقط نوشته ها مشخص است؟
  • چرا نوشته ها سمت چپ صفحه زیر هم دیده میشود؟
  • چرا صفحه به کل باز نمی شود؟

این ها سوالات برخی کاربران در خصوص ایمیل یاهو است.در حالی که هنوز بسیاری از کاربران قدیمی از این سرویس استفاده می کنند، هر چند وقت یکبار با این مشکلات روبرو می شوند! 

 

برطرف کردن مشکل باز نشدن ایمیل یاهو 

 

1_ مودم ADSL را برای چند دقیقه خاموش کنید و مجددا روشن کنید. این کار باعث تغییر آی پی و دریافت IP جدید می شود.

2_ تغییر پروتکل اینترنتی! احتمال اینکه بسیاری از IP های ایران مسدود شده باشد وجود دارد پس شما نیاز به تغییر پروتکل اینترنتی خود دارید که یاهو نتواند موقعیت شمارا تشخیص دهد( یکی از راه های آن استفاده از ف.ش است)

3_ ممکن است مشکل از کوکی ها باشد.در صورتی که وارد می شوید ولی مشکلاتی وجود دارد، از طریق sign out خارج شوید و تمام کوکی هارا نیز پاک کنید سپس تنظیمات را در حالتی بگذارید که کوکی هارا بپذیرد و دوباره امتحان کنید.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: برطرف کردن مشکل بازنشدن ایمیل یاهو , مشکل باز نشدن ایمیل یاهو , نحوه حل مشکل باز نشدن ایمیل یاهو , مشکلات ایمیل یاهو , راه حل مشکل باز نشدن ایمیل یاهو , چگونه مشکل باز نشدن ایمیل یاهو را حل کنیم , ,
تاریخ : 21 / 4 / 1401
بازدید : 2054
نویسنده : Tara

آموزش صفر تا صد آپدیت آفلاین نود32 

  

ویروس کش نود۳۲(eset nod32) از گذشته تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین ویروس کش ها برای سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز بوده است که دارای محیط کاربری زیبا و جذاب است. همچنین قدرت بالایی در پیدا کردن ویروس ها دارد و به همین دلیل بین کاربران مختلف از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

برای استفاده کامل ازین برنامه شما نیاز به خرید حساب کاربری نود۳۲ دارید، که از فروشگاه های معتبر جهانی می توانید اقدام به خرید کنید.اما یک روش آپدیت دیگر نیز وجود دارد که در این فرآیند فایل آپدیت به صورت اینترنتی و یا از کافی کافی نت ها تهیه می شود.اگر فایل آپدیت را تهیه کرده اید و تصمیم به آپدیت آفلاین نود۳۲ دارید، لازم به ذکر است که یک فرآیند ساده را باید طی کنید.

در ادامه با نحوه آپدیت نود۳۲ به صورت تصویری و قدم به قدم آشنا می شوید.

 

1_ اول از همه پوشه ی آپدیتی را که خریداری کرده اید را باز کنید و سپس از کادر آدرس صفحه بالا که در تصویر زیر مشخص کرده ایم، آدرس را با Ctrl+C کپی کنید تا در مراحل بعدی از آن استفاده کنید.

2_ اینک وارد برنامه نود32 شوید و از منوی بالای صفحه، گزینه Setup را انتخاب کنید. منویی برای شما باز خواهد شد که باید گزینه آخر یعنی Advanced setup را انتخاب کنید.

 

3_ پنجره ای جدید برای شما باز خواهد شد که باید از لیست سمت چپ صفحه، گزینه Update را انتخاب کنید که در تصویر زیر مشخص شده است؛

 

4_ با انتخاب گزینه Update، در سمت راست پنجره مشخصاتی به نمایش درخواهند آمد.از این رو ابتدا گزینه Edit مشخص شده را در تصویر انتخاب کنید.

 5_ مجددا پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید آدرس کپی شده در مرحله اول را در کادر Update servers با دو کلید Ctrl+V وارد کنید.بعد از وارد کردن آدرس، بر روی گزینه Add کنار صفحه کلیک کنید.

6_ هم اکنون آدرس صفحه ای که کپی کرده بودید، در این پنجره افزوده شده استو برای تایید باید بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

7_ همان گونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید، آدرسی که وارد کرده بودید انتخاب شده است و باید بر روی گزینه Ok پایین صفحه کلیک کنید.

8_ اینک وارد پنجره اصلی می شوید که برای اجرای آپدیت باید گزینه Update از سمت چپ را انتخاب کنید و سپس در سمت راست گزینه Update virus signature database را انتخاب نمایید.

9_ کمی صبر کنید...

10_ شما موفق شدید ویروس کش نود32 را بصورت آفلاین آپدیت کنید.

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: نحوه آپدیت آنتی ویروس نود32 , نحوه آپدیت آنتی ویروس , آپدیت آنتی ویروس , آموزش آپدیت آنتی ویروس , آموزش آپدیت نود32 , آموزش افلاین آپدیت آنتی ویروس نود32 , نحوه آپدیت ویروس کش نود32 , آپدیت eset nod32 ,
تاریخ : 20 / 4 / 1401
بازدید : 1587
نویسنده : Tara

یکی از سریعترین روش های تایپ ،تایپ لمسی یا ده انگشتی است.تایپ لمسی همانطور که از نامش پیداست ،تکنیکی برای تایپ است که در آن انگشت ها به جای چشم ،با حس لامسه جای خود را روی کیبورد پیدا میکنند.در تایپ ده انگشتی انگشتان شما به صورت خودکار کارشان را انجام میدهند .تصور کنید که زمان تایپ کردن شما به نصف آنچه در حال حاضر طول میکشد کاهش یابد،بدون اینکه از کیفیت کار کم شود!رویایی است نه؟

سرعت 

بارزترین مزیت تایپ ده انگشتی افزایش سرعت تایپ است.در حالی که افراد عادی به طور متوسط در هر دقیقه ۲۰تا۳۰ کلمه تایپ میکنند ،تایپیست های حرفه ای به راحتی میتوانند ۶۰تا۷۰کلمه در دقیقه تایپ کنند.

 

تمرکز روی اصل کار و افزایش بهره وری 

مزیت دیگری که تایپ 10انگشتی برای شما دارد این است که تمرکزتان را بالا میبرد و در نهایت بهره وریتان افزایش میابد،دیگر نیازی نیست به طور مداوم حواستان به این نکته که هم خوب تایپ کنید و هم نکات نگارشی را رعایت کنید باشد.

 

یادداشت برداری سریع 

حتما برایتان پیش می آید که در یک سمینار یا کلاس آموزشی شرکت کنید و بخواهید یادداشت برداری کنید.اگر بخواهید یادداشت هارا روی کاغذ انجام دهید ،سرعت تان به اندازه کافی بالا نخواهد بود.

اما اگر به این مهارت فوق العاده مسلط باشید ،میتوانید یک لپ تاپ همراه خود داشته باشید و با آن یادداشت برداری کنید.اگر سرعت تایپ خوبی داشته باشید این کار برای شما بسیار جذاب خواهد شد.

خداحافظی با قلم و کاغذ 

اگر به تایپ ده انگشتی مسلط شوید و لذت کار کار با آن را درک کنید بعد از مدتی متوجه میشوید که میخواهید هر متنی که بنویسید با کیبورد آن را مکتوب کنید.

 پیشرفت شغلی 

یکی از مهارت هایی که قطعا به شما در پیشرفت شغلی تان کمک میکند، مهارت تایپ 10انگشتی است.مخصوصا اگر کار شما بصورت مستقیم با کامپیوتر و تایپ سروکار داشته باشد،این مهارت میتواند شمارا چندین پله در کارتان پیشرفت دهد.

اشتباهات تایپی کم تر 

وقتی که شما با دو انگشت تایپ میکنید، همیشه باید بین کیبورد و صفحه نمایش چشمتان حرکت کند.اما در تایپ 10انگشتی شما فقط باید به مانیتور نگاه کنید و این قانون این روش تایپ است.به همین دلیل اگر غلط تایپی داشته باشید همان لحظه متوجه آن خواهید شد و آن را اصلاح میکنید.

همچنین اگر به این تایپ مسلط باشید دقیقا میدانید که هر انگشتتان وظیفه ی فشردن کدام کلید روی کیبورد را دارد و این گونه میتوانید تایپ بهتر با غلط های کمتری داشته باشید.

بهبود حافظه 

وقتی از این روش برای تایپ استفاده میکنید، مغز شما باید مهارت های بسیاری را از حافظه فراخوان کند.مثلا حافظه ماهیچه ای در انگشتان و دستان شما .موقعیت کلید ها و فواصل بین آنها را به یاد می آورد.

در همین حین مغز نیاز دارد که نحوه املای کلمات و نظام نحوی جملات را به یاد آورد. بنابر این علاوه بر اینکه باید چیز هایی را به یاد بیاورد،بخش های مربوط به حافظه عضلانی و حرکتی با حافظه شما با یکدیگر در ارتباط قرار میگیرند.

فعال سازی نیمکره های مغز 

مطالعات نشان داده در تایپ ده انگشتی هر دو نیمکره به یک اندازه درگیر و مرتبط میشوند.

ما امروزه به این حقیقت آگاه هستیم که هرچقدر ارتباط میان دو نیمکره و لوب های آن بیشتر شود کارایی آن هم به تناسب بیشتر خواهد شد.

تایپ کردن بدون نگاه کردن به صفحه کلید،هردو نیمکره مغز را درگیر میکند چون فرایند تایپ 10انگشتی شامل تعامل بین زبان،مهارت های بصری،و حرکتی به طور همزمان است.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: تایپ ده انگشتی , تایپ ده انگشتی با کامپیوتر , مزایای تایپ ده انگشتی , مزایای تایپ10 انگشتی با کامپیوتر , چرا تایپ ده انگشتی؟ , تایپ کردن ده انگشتی , ,

9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2181
بازدید دیروز : 312
بازدید هفته : 4108
بازدید ماه : 22802
بازدید کل : 1239635
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com