عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 10 / 9 / 1400
بازدید : 1753
نویسنده : برقبانی

               

                      بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ها

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام کار با لپ تاپ خودتون لپ تاپ تون بطور

 

ناگهانی خاموش شده باشه.

 

 

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ یکی از مشکلات مشاهده در لپ تاپ ها است که می‌تواند  دلیل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد.

 خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ توسط برنامه "خود مراقبتی" یا Self-Protecting صورت می پذیرد.

این برنامه در مواقع حساس و بحرانی که احتمال آسیب وجود دارد سیستم عامل لپ تاپ را بطورکلی  خاموش یا در مواردی ری استارت می‌کند.

‌لازم نیست در اینگونه موارد نگران شوید. چرا که این خاموش شدن سیستم یه جورایی به نفع شما بوده.

چه مواردی باعث می شوند که سیستم عامل برنامه خودمراقبتی را فعال کند؟

بررسی دلایل عمده در خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

1-                        افزایش دمای قطعات لپ تاپ

یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود، بالا رفتن دمای قطعات  لپ تاپ است.

مثلا اگر دمای CPU بطور نامتعارف بالا برود، سیستم عامل برنامه Self-Protecting  یا همان خودمراقبتی خودش را فعال کرده و خود بخود خاموش می شود.

اگر پیش از خاموش شدن لپ تاپ، متوجه دمای بالا، خروج صدای ناهنجار از فن و خارج شدن باد گرم از لپ تاپ شدید، می توانید این احتمال را بدهید که خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به دلیل عدم تهویه مناسب دستگاه صورت گرفته است.

در این صورت بررسی های مرتبط با بخش های درگیر با تهویه دستگاه، نظیر فن سی پی یو و فن گرافیک را انجام دهید. جهت اطمینان از وجود اختلال در این بخش از دستگاه بهتر است از نرم افزارهای عیب یابی استفاده کنید.

 چون باز کردن لپ تاپ علاوه بر اینکه کار مشکلی است، ضمانت نامه آن را نیز باطل خواهد کرد. نرم افزار عیب یابی معمولا در سایت سازنده لپ تاپ ها موجود است، اما اگر نبود می‌توانید آن را از سایت های دیگر دانلود کنید.

 

جهت تست قطعات سیستم خود با نرم افزار آیدا اینجا را کلیک کنید.

 

 

2-                      اشکال سخت افزاری در لپ تاپ

 

قبل از هر کاری باید بگم اگر لپ تاپ یا پی سی شما هنوز گارانتی داره خودتون

 

دست به آچار نشید. چون به محض اینکه یه پیچ رو باز کنید دیگه شرکتهای گارانتی

 

 

دهنده هیچ مسئولیتی رو قبول نمی کنن. اما اگر گارانتی کامپیوتر  یا لپ تاپ

 

شما تموم شده ادامه این مطلب رو بخونید.

 وجود نقص سخت افزاری در دستگاه یکی دیگر از علت هایی است که باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود. اگر سخت افزار جدیدی را در طول روزهای اخیر به لپ تاپ خود اضافه کرده‌اید، احتمالاً اشکال پیش آمده به دلیل همین سخت افزار است.  بنابراین بهتر است

 

سخت افزار جدید را از دستگاه خارج کرده و آن را کنار بگذارید. سخت‌افزارهای اصلی که

 

در این مورد باید مد نظر داشته باشید، عبارتند از : رم، مادر برد، سی پی یو و کارت

 

گرافیکی. همچنین گاهی این موضوع مربوط به پاور دستگاه نیز می‌تواند باشد.

 

 

مورد دیگری که باعث بروز نقص سخت افزاری و به تبع آن خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود رطوبت یا نفوذ آب و بخار آب به درون لپ تاپ است. این اتفاق می تواند باعث بروز تغییراتی در قطعات الکترونیکی شود که اصطلاحاً به آن سولفاته زدن می گویند.

اگر یکی از قطعات روی مادربرد دچار چنین مشکلی شده باشد از نظر ظاهری کاملا قابل تشخیص است. با شست و شوی این قطعه توسط مسواک و تینر فوری می توان این مشکل را برطرف کرد. در صورت عدم رفع این اشکال می بایست قطعه معیوب تعویض شود. جهت این کار توصیه می‌شود به مراکز تعمیر لپ تاپ مراجعه نمایید.

3-                     اشکال در باتری لپ تاپ

دلیل دیگری که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شود، استفاده از باتری خراب در لپ تاپ است. باتری‌ لپ تاپ ها عمر مفید مشخصی دارند که با طی آن باید باتری کنار گذاشته شود.

حال اگر با وجود خراب بودن باتری باز هم با همان باتری لپ تاپ را روشن می کنید لپ تاپ با خاموش شدن ناگهانی به این کار واکنش نشان خواهد داد. در چنین شرایطی باتری جدیدی بخرید و باتری لپ تاپ را عوض کنید. پس از تعویض باتری، در صورت سلامت کامل و عدم وقوع خاموشی ناگهانی می توان نتیجه گرفت که اشکال پیش آمده به دلیل باتری بوده است.

4-                     وجود خرابی یا ایراد در رم لپ تاپ

رم یکی دیگر از قطعات است که می توان علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را در آن جستجو کرد. اختلال در حافظه رم می تواند خود را به اشکال گوناگونی نظیر هنگ کردن، کُند شدن، پیغام خطای صفحه آبی، ری استارت های ناگهانی، خاموش شدن های ناگهانی و … نشان دهد. البته باید توجه داشت که با بروز این اختلالات نباید سریعاً اقدام به تعویض رم کرد. (تعویض رم می بایست پس از بررسی های کارشناسانه و اطمینان از وجود اشکال غیرقابل تعمیر در این قطعه انجام شود). عموماً دیده شده با سرویس رم به وسیله اسپری های مخصوص، مشکل برطرف شده است.

5-                      ولتاژ شارژ اشتباه

یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود، ولتاژ شارژ اشتباه است. اگر در حین اجرای یک بازی سنگین در لپ تاپ، لپ تاپ شما خاموش شد احتمالاً این اتفاق به دلیل ولتاژ شارژ اشتباه پیش آمده است. بسیاری از بازی ها نیاز به شارژر با ظرفیت ولتاژ بالا را دارند (ولتاژ ۱2۰ تا ۲2۰ ولت)با این وجود بسیاری از کاربران این مساله را درک نمی کنند و به جای آن از شارژرهایی با ولتاژ ۹۰ ولت یا کمتر استفاده می کنند. اجرای بازی در لپ تاپ مصرف برق بالایی را می‌طلبد بنابراین بهتر است قبل از هر چیز، از ولتاژ درست دستگاه خود مطمئن شوید تا دستگاه شما دچار اشکال نشود.

6-                      اختلال در عملکرد درایور گرافیک یا Display

بررسی درایورکارت گرافیک از طریق تایپ عبارت DXDIAG در منوی استارت انجام می شود.

نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display نیز می‌تواند از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ باشد. به ویژه اگر در طول روزهای اخیر تنظیمات بایوس را کمی دستکاری کرده باشید. یکی از راهکارهای موجود برای تشخیص این مسئله که اشکال پیش آمده از درایور است یا خیر، این است که به دنبال فایل‌های dump در سیستم بگردید. با بررسی این فایل احتمالاً دلیل اشکالات پیش آمده در دستگاه برای شما مشخص خواهد شد.

7-                     وجود بدافزار یا ویروس

علت دیگری که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ گردد وجود ویروس یا بدافزار در دستگاه است. برخی از ویروس ها کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در کامپیوتر شما اجرا می شوند. برای برطرف کردن این مشکل یک آنتی ویروس به روز نصب نمائید تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه کامپیوترتان مطمئن شوید. این موضوع معمولا در مواردی رخ می‌دهد که کلید خاصی را فشار دهید یا برنامه خاصی را اجرا نمایید. در این شرایط بد‌افزار برای حفاظت از خود یا انجام کاری خاص، سیستم را خاموش می‌کند. برای از بین بردن این ویروس و بدافزار توصیه می‌شود از یک نرم افزار امنیتی قوی کمک بگیرید.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: برچسب‌ها: خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ ,
تاریخ : 3 / 9 / 1400
بازدید : 2392
نویسنده : برقبانی

به اشتراک گذاشتن یک پرینتر در ویندوز 10

در ویندوز 10 هم مانند نسخه های قبلی ویندوز می توانید پرینتر

 

خود را به اشتراک گذاشته و هزینه ها را کاهش دهید. برای به

 

اشتراک گذاشتن پرینتری که به یک کامپیوتر متصل است و دیگر

 

کامپیوتر ها با استفاده از شبکه (کابلی یا وایرلس) به این کامپیوتر

 

متصل هستند، بایستی تنظیمات به اشتراک گذاشتن(sharing

 

settings) را برای پرینتر انجام دهید.

 

 

ابتدا منوی Start    را باز کرده عبارت Settings   را تایپ کنید. سپس به

 

این آدرس بروید.

 

Settings > Devices  > Printers & scanners

 

پرینتری را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کرده و گزینه

 

Manage را انتخاب کنید.

 

گزینه Printer Properties  را انتخاب کرده سپس تب Sharing را

 

انتخاب کنید. در اینجا گزینه Share this printer را انتخاب کنید.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: برچسب‌ها: پرینتر , ویندوز10 , اشتراک , گذاری , گذاشتن , شیر , کردن , How , to , Share , a , Printer ,

9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1569
بازدید دیروز : 1342
بازدید هفته : 2911
بازدید ماه : 15789
بازدید کل : 1232622
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com